вівторок, 1 листопада 2016 р.


                Готуємось до олімпіади з історії

     Для Михайленка Вячеслава
Тести
1. У гробниці якого китайського імператора було знайдено знамениту теракотову армію:
А  Цінь Шихуанді; Б  Лю Бана; В  Хуа Гофена; Г  Мао Цзедуна.
2. Який з цих народів виготовляв з мушлі пурпурову фарбу, що не втрачала яскравості та цінувалася в давнину:
А  фрігійці; Б  фракійці; В  фінікійці; Г  філістимляни.
3. Скільки років було Наполеону Бонапарту коли він став імператором:
А 24, Б 34, В 36, Г 44.
4. У якому місті 325 року відбувся Перший Вселенський собор християнських єпископів:
А  Рим; Б  Константинополь; В  Нікея; Г  Ефес.
5. Хто з нижче перерахованих володарів правив у Києві найдовше:
А  Олег; Б  Ігор; В  Ольга; Г  Святослав.
6. У XIV століття на території нинішньої Буковини у складі Молдовії виникла автономна територіальна одиниця під назвою:
А  Покуття; Б  Шипинська земля; В  Теребовлянське князівство; Г  Пониззя
7. Першим ректором Львівської братської школи був:
А  Іпатій Потій; Б  Йосафат Кунцевич; В  Арсеній Еласонський; Г  Захарій Копистенський.
8. До якого архітектурного стилю належить каплиця Боїмів у Львові:
А  ренесанс; Б  готика; В  ампір; Г  бароко.
9. Хто вперше видав друком «Історію русів»:
А  В. Татищев; Б  І. Срезневський; В  А. Скальковський; Г  О. Бодянський.
10. Хто з цих відомих літераторів був ректором Харківського університету:
А  Г. Квітка-Основ’яненко; Б  А. Метлинський; В  П. Гулак-Артемовський;
Г  Л. Боровиковський.

2.Про кого йдеться. Дайте відповідь на запитання.
Український історик О.Оглоблін про нього писав: “відомий письменник…, з походження напівгрек-напівукраїнець, завжди і скрізь – і в чужому російському оточенні, і на закордонній чужині, і на батьківщині…, залишався українцем у найкращому розумінні цього слова – українським патріотом.” Його донька Софія якось згадувала: “Взагалі він брав участь у всьому, що стосувалося Малоросії, і немов страждав разом з нею… Єдиним бажанням його було – відновити колишній добробут і багатство Малоросії , оживити, так би мовити, народ, який пам’ятав ще свою волю…”
Хто цей діяч? Яку роль він відіграв в українському національному русі?3. 3Визначте спільні та відмінні ознаки  боротьби за незалежність США та нідерландської революції.
 4.Заповніть пропуски в хронологічній таблиці.
Дата
Країна, територія, місто, історико-географічний обєкт
Подія

Верден
Розпад імперії Карла Великого
1097 р.
Любеч

1265 р.

Скликання парламенту

Нідерланди
Укладення Утрехтської унії
1385р.

Угода між Польщею і Великим князівством Литовським
1784 р.
Львів


Перевір виконання
тести
1А 2В 3Б 4В 5Б 6Б 7 В 8 А 9Г 10В
  1. 1. Волинська губернія, м. Житомир, Київське генерал-губернаторство
  2. Катеринославська губернія, м. Катеринослав, Новоросійсько-Бессарабське генерал-губернаторство.
  3. харківська губернія, м.Харків, Малоросійське генерал-губернаторство
2. В.Капніст
3. Спільні та відмінні ознаки  боротьби за незалежність США та нідерландської революції
Спільні  ознаки:
1. І нідерландська революція, і війна за незалежність США, носили національно – визвольний характер і були спрямовані на утвердження буржуазних відносин у боротьбі проти зовнішніх сил (іспанської та англійської монархій відповідно).
2. Спільними безпосередніми причинами, які призвели до початку національно – визвольної боротьби як у Нідерландах, так і у Північній Америці, було введення податків на місцеве населення, що негативно впливало на розвиток капіталістичних відносин.
3. І в Нідерландах, і в Північній Америці були сили, які активно підтримували колонізаторів.
4. Північні провінції Нідерландів, так само як і північні колонії Англії у Північній Америці,  були більш розвинуті  і більш наполегливо воювали за незалежність своєї країни від іноземного панування.
5. Як боротьба американських колоній за незалежність, так і  національно – визвольна боротьба Нідерландів, мали активну підтримку ззовні, яка мала схожі мотиви. Нідерландців підтримувала Англія з метою ослаблення свого суперника – Іспанії, а американців підтримували Франція та Іспанія з метою ослаблення Англії.
6. І в Нідерландах, і в Північній Америці, революційна боротьба відбувалася не тільки на суші, а й на морі.
7. Одним із спільних наслідків  перемоги американських колоній в боротьбі за незалежність та перемоги нідерландської революції стало утворення нових держав – суб’єктів міжнародного права. Це були держави з республіканською формою правління. В обох випадках були усунуті основні перешкоди для розвитку капіталістичних відносин.
Відмінні ознаки:
1. Нідерландська революція, на відміну від боротьби за незалежність США, проходила під прапорами релігійної боротьби.
2. Ці дві події проходили у різні історичні епохи. Американське суспільство у третій чверті 18 століття досягло більш високого ступеня соціально – економічного і політичного розвитку ніж нідерландське суспільство третьої чверті 16 століття. У Нідерландах напередодні революції панували феодальні відносини, а в англійських колоніях У Північній Америці напередодні боротьби за незалежність взагалі не було феодальних відносин. На відміну від Нідерландів,  у містах англійських колоній у Північній Америці були відсутні цехи із жорсткими правилами, що давало можливість вільно розвиватися мануфактурному виробництву. У свою чергу велика кількість вільної землі у колоніях та нестача робочих рук не дозволяли встановити феодальні відносини у сільському господарстві. Разом з тим слід зазначити, що у американських колоніях не дивлячись на те, що вони перебували на більш високому щаблі соціально – економічного розвитку ніж Нідерланди, масово використовувалася праця рабів.
3. Якщо на події  у Нідерландах великий вплив справили ідеї кальвінізму, то на події у Північній Америці великий вплив справили  ідеї Просвітництва. Як наслідок США пішли значно далі у питаннях розвитку демократії ніж Нідерланди.
4. Якщо колонії в Америці у певних галузях виступали сировинним придатком для метрополії, то Іспанія постачала сировину для деяких мануфактур у Нідерландах. В Англії була краще розвинута промисловість ніж у її колоніях, а в Нідерландах промисловість була краще розвинута ніж в Іспанії.
5. У колоніях на півночі Америки  англіканська церква, на відміну від  католицької церкви у Нідерландах, не виступала реакційною силою. Як наслідок християнські священнослужителі в Америці не зазнали масових розправ з боку борців за незалежність, так як це мало місце в Нідерландах.
6. У спробах придушити визвольну боротьба в Нідерландах, іспанська влада пішла на встановлення кривавої диктатури. Англійська влада в Америці не вдавалася до таких жорстких способів боротьби.
7.  У Нідерландах, на відміну від колоній Англії в Північній Америці, боротьба народних мас часто велася партизанськими методами. Нідерландська революція призвела до числа жертв, яке (число жертв) було неспівмірним із втратами  жителів колоній Північної Америки в боротьбі за незалежність.
8. Національно – визвольна війна у Нідерландах тривала набагато довше, ніж боротьба американських колоній за незалежність. Якщо від моменту проголошення незалежності США, до визнання цієї незалежності  Англією пройшло 7 років, то від моменту проголошення створення Республіки об’єднаних провінцій до визнання її незалежності Іспанією – 30 років.
9. Всі тринадцять англійських колоній в Америці домоглися звільнення від метрополії, а в Нідерландах вдалося звільнити з під влади Іспанії тільки північні провінції.

4. Заповніть пропуски в хронологічній таблиці.
Дата
Країна, територія, місто, історико-географічний обєкт
Подія
843 р.
Верден
Розпад імперії Карла Великого
1097 р.
Любеч
Загальний з’їзд князів Русі-України
1265 р.
Англія
Скликання парламенту
1579 р.
Нідерланди
Укладення Утрехтської унії
1385р.
Крево
Угода між Польщею і Великим князівством Литовським
1784 р.
Львів
Заснування університету


Немає коментарів:

Дописати коментар