понеділок, 24 квітня 2017 р.

Завдання для Даші

Завдання І
1.Розташуйте факти із життєпису Івана Богуна у правильній послідовності:
А. герой Берестецької битви
Б. учасник походу Павла Тетері на Лівобережну Україну
В. в’язень фортеці Мальборк (Мерієнбург)
Г. керівник (разом із Семеном Височаном) оборони Вінниці         

2.Розташуйте назви історико-географічних об’єктів, де відбувалося підписання різносторонніх угод періоду Руїни у хронологічній послідовності, вказуючи дати:
А. Бахчисарай
Б. Андрусово
В. Слободищі
Г. Гадяч
Д. Глухів                                

3. Викресліть зайве у кожному рядку, поясніть ваш вибір:
1.Битва біля Пуатьє, спалення Ж. Д’Арк, битва при Кресі, битва під Бувіном, битва під Азенкуром.
2.Загибель Святополка, будівництво Софійського собору, облога печенігами Києва, заснування Володимиром  Великим м. Переяслава, повстання древлян, вбивство князя Ігоря.
3.Хортицька, Азовська, Чортомлицька, Олешківська. Задунайська.
4.Спаський собор у Чернігові, дзвіниця собору Святої Софії у Києві, Богоявленська церква Братського монастиря, приміщення Києво-Могилянської Колегії, Вознесенський собор у Переяславі.
5.Повстання  під проводом М.Жмайла, під проводом К.Косинського, під проводом Т.Федоровича, козацьке повстання П.Павлюка, Я.Острянина.
6.«Апостол», «Буквар», «Пересопницьке Євангеліє», «Адельфотес», Острозька Біблія.
7.Хадж, джихад, газават, талмуд, шаріат.

4.З поданого переліку країн та грошових одиниць складіть комбінації у вигляді літер та цифр
А) Іран (Персія); Б) Арабський халіфат;  В) Русь; Г) Візантійська імперія;                Д) Німецькі князівства; Е) Римська імперія; Є) Стародавня Греція;                                Ж) Венеція; З) Японія;  И) Іспанія;  І)Флоренція
1) марка, пфеніг, геллер, талер; 2) денарій, солід, сестерцій, асс;                                3) флорин; 4) гривна, куна, рєзана, векша, вивериця; 5) драхма; 6) реал;                  7) дукат;   8) дірхеми;  9) драхма, обол;  10) ієна;  11) солід, міліарій.

Завдання ІІ
Історики по-різному оцінювали палку натуру Свидригайла. Так, Н.Полонська-Василенко вважала, що князь не виявляв ні адміністративних здібностей, ні послідовності в справах. Загадкою залишається те, що привертало до нього увагу князів та викликало довіру. М.Грушевський зазначав, що Свидригайло просто не мав щастя на полі битви й у політиці, але князі та бояри вірили йому, йшли заради його нездійснених планів на плаху. Історик І.Крип’якевич стверджував, що князь був людиною талановитою, але дуже неврівноваженою, навіть химерною, що й шкодило його діяльності.
Дайте власну оцінку діяльності Свидригайла.


Завдання ІІІ
         1. Після Чорної ради 1663 р. чернь вирізала старшину і шляхту. Гетьман Іван Самойлович відновив елітарну верхівку, створивши значне військове товариство.
Хто були його члени? Які пости займали? Які обов’язки виконували? Які права мали?

2.«Кто по латыни научился, тот с правого пути совратился» – яке ставлення до освіти й науки відображає ця приказка, поширена в Московії уXVI–XVII ст.? Порівняйте тогочасний стан розвитку
культури в  Московській державі та на Україні.
Зробіть висновок щодо перспектив приєднання України до Росії.  

Завдання ІV
1.    Поясніть значення понять, які виникають у період Середньовіччя: станова монархія, сюзерен, фільварок, удільне князівство, церковна десятина, воєводство, вотчина.
2.    Визначте, чим були викликані та які наслідки мали історичні події.
причини
дата
Історичні події
наслідки
Встановлення влади литовських князів над Волинню, Поділлям, Київщиною, Чернігово-Сіверщиною, Переяславщиною
Приєднання Галичини до Польщі
Завоювання Московською державою Чернігово-Сіверської землі
Національний та соціальний рухи на українських землях кінця ХV століття
Укладання Кревської унії
Перемога над Тевтонським орденом
(Грюнвальдська битва)


Кому з цих історичних осіб, належать  вислови:
А) «На батьківщину в Афіни, в наш прекрасний град, повернув я багатьох на чужину проданих. Звільнив і тут, на милій батьківщині, рабів, тремтячих перед волею панів»?   (Солон)
Б)«Виносячи мені вирок, ви тремтите від жаху більше, ніж я, що йде на багаття».   (Дж. Бруно)
ЗавданняVІ
1.    Що означає принцип: «Чия влада, того й віра». Ким і коли його
було  проголошено.
(1555р., Аугсбурський релігійний договір, рівноправє між католиками та лютеранами, Карл V)
2.           Що відрізняло людей, які приблизно в один і той же час дістали прізвиська і «Англійський папа».
(«Женевський папа» – Жан Кальвін,засновник кальвінізму – одного з найрадикальніших рухів протестантизму. Прихильник реформаційних ідей Лютера й Цвінглі. «Англійський папа» – англійський король Генріх VIII, захисник католицької церкви. Він написав памфлет «На захист семи таїнств», спрямований проти Лютера.)
3.           Поясніть зміст вислову: «Польща тримається непорядком».
(ХVІ-ХVІІ ст. епоха потрясінь і занепаду в історії Речі Посполитої, яка тривала до середини ХVІІІ ст.)
4. Громадянська війна 1658 р. була наслідком політики І. Виговського чи владних амбіцій   М. Пушкаря та Я. Барабаша? Доведіть свою думку.
5. Які факти свідчать про поступальний розвиток української літератури впродовж першої половини ХVІІ ст.?

Немає коментарів:

Дописати коментар